Öğretmen Olmak, Bir Cana Dokunmak...

Öğretmen Olmak, Bir Cana Dokunmak...

 

''Öğretmen Olmak, Bir Cana Dokunmak '' Kitabı İncelemesi

 

02.06.2023 433

 

 

''Öğretmen Olmak, Bir Cana Dokunmak '' Kitabı İncelemesi

Öğretmen Olmak, Bir Cana Dokunmak...

Eğitim ve öğretmenlik birçok yönüyle ele alınıyor eserde. Her alt başlık Türkiye'nin değerli bir yerinde yapılıyor ve yine aynı şekilde kendini eğitime adamış değerli kişilere ithaf ediliyor. Konular ele alınırken eğitim ve psikoloji ile ilgili ülkece ve dünyaca kendini ispatlamış insanların görüşlerine de yer veriliyor. Eğitim camiasında yer alan örneklerle düşünceler destekleniyor. Duyarlı, güzel fikirlerden yola çıkan bir eser... Van depreminde hayatını kaybeden öğretmenler ile başlayan sohbet öğrenci öğretmen ilişkilerine, öğretmenlerin özgürlüklerine, öğretmenler odası kültürüne kadar uzanıyor. Temel çıkış noktası "öğretmenlik yapmak" ile "öğretmen olmak" arasındaki fark. Acaba yalnızca öğretmenlik mi yapıyoruz ya da öğretmen olmayı başarabildik mi? Bir öğrenciye adıyla hitap etmenin bile bir köprü kurmaya yetebileceğini biliyor muyuz? Eseri okuma sürecimde beğendiğimiz alıntıları paylaştık. Öğretmenlik yapmayı aşıp öğretmen olmak gerekir.  Öğretmen olmak, mevzuatın ötesinde bir varlık sergilemektir. İnsan öğretirken öğrenir ve böylece öğrencilik ve öğretmenlik dalga dalga birbirini izler. Öğrencilere hizmet etmek demek, aydınlık bir gelecek için insanlığa hizmet etmek demektir.  Öğretmenlikle ilgili samimi sohbetlerin yer aldığı bir kitap diyebiliriz. Başta meslektaşlarımız olmak üzere okunmalı okutulmalı diye düşünüyoruz.

 

Öğretmen Olmak: Öğretmenlik yapmak başlığı altında öğretmenliği mecburiyet gibi gören sadece derste ders anlatan, öğrencilerin ruh halleriyle ilgilenmeyen, okul ve mesai saatleri arasında gidip gelen, tatilleri iple çeken, öğrencilerin hiçbir şekilde içselleştiremeyeceği öğretmenlik anlayışından bahsediyorlar. Neydi Öğretmen olmak...? Neydi bir Can'a dokunmak...? kitabın kapağında da resmi olan; aslında öğretmen olmak demek öğrenciyi dört yol ağzında ne taraf belirleyen kişi olmak demektir. Onlara balık vermeyi değil balık tutmayı öğreten kişiler olmak. Bir söz var bir çocuğun en büyük şansı küçükken iyi bir öğretmene rastlamak diye. Asıl mesele neden bütün öğretmenler öğretmen olmayı içselleştirmesin en iyi öğretmen olmasın. Bir toplumun gelişebilmesi için sadece mesleği öğretmen olanlara ihtiyacı yoktur. Öğrenmeyi ve öğrendiklerini paylaşabilmeyi ilke edinmiş ama mesleği öğretmen olmayan "Öğretmenlere" de çok ihtiyacımız var. öğretmen olmak bunu kendi içinde içselleştirerek sadece okulda değil, her alanda bunu yaşamaktır.

 

Öğretmen Olmak Alıntıları - Sözleri

 

"Bence dünyada öğretmenlik gibi hiçbir meslek yok ki sadece bir saatlik bir dersle bile bir insanın kaderini etkileyebirsin".

"Dedikodu sosyal bir zehirdir. Dedikodunun olduğu yerde sevgi, saygı ve hoşgörü yaşayamaz; güven oluşamaz."

Öğretmenlik yapmayı aşıp öğretmen olmak gerekir.

"Bir öğretmenin sahip olduğu değerler de bir ulusun geleceğini ve kaderini belirler."

İnsan okul için değil, hayat için öğrenmelidir.

"Sevgisizlik bir tür zehirdir..."

Aristo, "İnsan sevmediği bir kimseden öğrenemez," der. Bu yüzden öğretmen, kendisinden her an etkilenen öğrencilerle bir gönül köprüsü inşa eder.

"Ben sadece bir öğretmenim" demek mümkün değil Sen sözlerinin anlatamayacağı kadar büyüksün Öğrencinin sana bakışından kim olduğunu, Öğrencinin sana gülümseyişinden ne ifade ettiğini anla Sadece elini değil onun geleceğini tutuyorsun Yalnız aklına öğretmiyorsun, kalbine de dokunuyorsun Sadece gözlerinin yaşlarını silmiyorsun, içindeki ruhu da besliyorsun Onların ne olacağında senin payın çok büyük

''Öğretmenin sınıfa girip kapıyı kapatmasıyla birlikte bir dünya kurulur orada.''

Nobel Ödülü'ne layık görülen bir bilim insanı, ödülü kazanmasının nedenini şöyle açıklıyordu: "Arkadaşlarımın anne ve babaları çocuklarına hep 'Bugün öğretmenin sorduğu soruları cevaplayabildin mi?' diye sorarlardı. Benim annem ise, 'Bugün öğretmenine yeni bir soru yönetebildin mi?' diye sorardı bana.

• Biz birbirimize aitiz. • Sen benim için önemlisin.

''Öğrenci; öğretmenini severse anlatılan konuyu da sever. Yani önce gönül, sonra kafa.''